Náš e-shop je řádně registrován v systému elektronické evidence tržeb. 

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Pro povinnost elektronické evidence tržeb u  e-shopu je rozhodující způsob platby, nikoliv výše tržeb. Evidence se týká tržeb, které:

  1. pochází z podnikatelské činnosti, a zároveň
  2. byly uhrazeny v hotovosti, platební kartou (týká se i internetových plateb pomocí platebních systémů PayPal, GoPay atd.), šekem, směnkou a jinými obdobnými způsoby, např. stravenkou.

Evidence se tak týká všech tržeb, které nejsou hrazeny převodem z účtu na účet.

Zvláštním případem, který je u e-shopařů velmi častý, je dobírka. To, zda platby na dobírku budou evidovány, závisí na tom, jak je dobírka řešena.

  1. dobírka nepodléhá evidenci, pokud je zboží zasíláno prostřednictvím externího dopravce, který peníze od zákazníka následně převede na účet e-shopu;
  2. dobírka podléhá evidenci, pokud je zboží zasíláno prostřednictvím vlastního dopravce, nebo pokud externí dopravce vyplácí přijaté dobírky v hotovosti.